خطاهای سرور hp یا همان ارور سرور hp به دو نوع تقسیم می شوند که خطاهای دیگر را درخود جای می دهند این خطاها شامل موارد زیر هستند. خطای غیر عددی و خطای عددی 

این کد خطاهای سرور hp و پیام ها  به همراه تمام پیام هایی که سرورها را در ابتدای کار با آن روبرو هستند در اولین مرحله راه اندازی یا power on self test یا به صورت اختصاری post در این قسمت قرار گرفته می شود. تمام خطاهای که سرور در حالت post نشان می دهد قبل از اینکه سیستم عامل شروع به کارکند یک کد را نشان داده، که با استفاده از آن می توان مشکل خطای سرور را برطرف کرد.  برخی از اطلاعات جنبه اطلاعاتی داشته و نامعتبر می باشند. همواره برای اینکه بتوانیم از خطاهای سرور اطلاع داشته باشیم، باید صفحه نمایش و سیستم انتقال درست کارکند در غیر این صورت باید با استفاده از بوق سرور این را انجام داد که کمی سخت تر است. مشاهده خطا در پردازنده و حافظه و همچنین کارت گرافیک یا مادربرد مشکلاتی را در سرور ایجاد کند.

سرورهای اچ پی مانند سری ProLiant p-Class server blades  دارای سیستم صدای داخلی نیستند و در هنگام ایجاد خطا نمی توانند صدایی از خود نشان دهند.

رفع ارورهای  سرور اچ پی غیر عددی و صوتی

از نمونه مشکلاتی که کاربران در هنگام نصب و پیکر بندی سرورهای اچ پی دارند، دریافت پیام ها و ارورها به صورت عدد می باشد. باید گفت در مواردی که پیام ها در زمان پیکر بندی دریافت خواهد شد، شامل اطلاعاتی برای کاربر بوده که می تواند در موارد مختلف آگاهی دهنده باشد و خطای مربوط با سرور را نمایش ندهد. برای خواندن پیام خطا، اگر سرور نتواند آن را در صفحه نمایش دهد و یا صفحه مورد نظر به سرور اتصال نداشته باشد پیام به صورت بوق به کاربر اطلاع رسانی می کند.

از پیام و کد خطاهای سرور اچ پی که در این مقاله سعی داریم به بررسی آنها بپردازیم از جمله پیام های سرور پرولیانت هنگام بوت شدن و در تست اولیه power on self test یا به صورت اختصار post است. همانطور که قبلا اشاره کردیم یک سری از این پیام ها صرفا برای اطلاع رسانی در مورد شرایط کلی سرور بوده و ارور نمی باشد. همه ارورهایی که سرور در هنگام post  داشته و نیز بوق هایی به صدا در خواهد آمد، قبل از لود شدن هر گونه سیستم عامل می باشد. از این رو کدهای تولید شده توسط سرور برای تنظیمات BIOS و قطعات سخت افزاری دیگر کاربرد دارد. برای خواندن پیان خطای ارسالی بر روی نمایشگر بایستی سیستم ویدیویی و انتقال تصویر زیر مجموعه سرور قادر به کار باشد. تحت شرایطی که سیستم تصویر را نداشته، می توان از صدای بوق یا اصطلاحا beep code  مشکل را تشخیص داد. همچنین در بخش های سی پی یو و مموری RAM  کارت گرافیک و مادربرد سرور مشکلاتی در تصویر گرفتن از سرور به وجود خواهد آورد. سرورهای اچ پی سری proliant p- class server blades دارای اسپیکر و یا بلند گوی داخلی نیستند و هیچ صدایی خروجی را ساپورت نخواهد کرد. اگر سرور شما شامل این دسته است، باید عیب یابی از طریق صدای بوق را فراموش کنید.

پیام های ارور یا خطاهای سرور اچ پی با صدای بوق

  1. پیام خطای Advanced memory
    • پیام ارور : Advanced Memory tion protection mode: Adavanced ECC
    • تعداد بوق ها: صفر
    • علت این خطا: پشتیبانی از فناوری Advanced ECC
    • اقدامات لازم: هیچ
  2. پیام خطای Advanced memory
    • پیام ارور :  advanced memory protection mode: Advanced ECC with hot-add support
    • تعداد بوق ها: صفر
    • علت این خطا: قابلیت پشتیبانی از فناوری adavanced ecc که با hot add فعال می باشد.
    • اقدامات لازم : هیچ
  3. پیام خطای Advanced memory
    • پیام ارور : advanced memey protection mode: online spare with Advance ecc
    • تعداد بوق ها : صفر
    • علت این خطا : نشان از فعال بودن  online spare memory  دارد
    • اقدامات لازم : هیچ
  4. پیام خطای Advanced memory
    • پیام ارور : advanced memory protection mode: multi- board mirrored memory with advanced ecc
    • تعداد بوق ها :صفر
    • علت این خطا: نشان از فعال بودن mirrored memory دارد
    • اقدامات لازم : هیچ
  5. پیام خطای Advanced memory
    • پیام ارور : Advanced memory protection mode: Raid memory with Advanced Ecc
    • تعداد بوق ها : صفر
    • علت این خطا : نشان از فعال بودن حافظه Raid دارد
    • اقدامات لازم : هیچ

 خطای سرور hp چیست؟

سرورهای اچ پی که جز پرکاربردترین سرورهای بازار محسوب می شوند، گاهی اوقات دچار مشکات و خطاهایی خواهند شد. در اینجا به بررسی هرکدام از آنها می پردازیم برای مثال خطای شماره یک Advanced ECC در این مورد که متن پیام خطا به این صورت می باشد Advanced Memory Protection mode: Advanced ECC و تعداد بوق هایی ک سرور می زند هیچ است. علت خطا نیز به پشتیبانی از فناوری Advanced ECC برمی گردد. خطای شماره دو: Advanced ECC with hot-add support که در این مورد متن پیام خطا

به این شکل بوده، Advanced Memory Protection mode: Advanced ECC with hot-add support  و تعداد بوق هایی سرور هیچ است . از دیگر خطاهایی که سرور اچ پی با آن مواجه می شود موارد زیر می باشد. خطای شـاره 3: Online spare with Advanced ECC – خطای شماره 4: Multi-board mirrored memory with Advanced ECC

خطای شماره 5Advanced Memory Protection mode: RAID memory with Advanced ECC 

قطعات سرور اچ پی

از مهم ترین بخش های سرور اچ پی قطعات آن است. با این که قطعات سرور HP  بسیار گسترده هستند، اما می توان آنها را ارتقا داد. این قطعات با توجه به نیاز کاربران در صنعت آی تی بنابر داده ها و اطلاعات مهم سازمان اضافه شده، زیرا سرور قادر به پاسخگویی نیاز مشتریان با قطعات قدیمی نیستند. از جمله قطعات مهم سرور اچ پی مادربرد main board است، که  در برخی از نسل های سرور اچ پی دارای ورژن های متفاوتی بوده، که کمپانی اچ پی توانسته در دسترس عموم قراردهد و اقدام به برطرف سازی مشکلات سخت افزاری و ناسازگاری برخی ازاین قطعات با مادربرد کند.

 کارت رید کنترلر

از دیگر تجهیزات سروراچ پی کنترلر HPE Raid Controller  است. امنیت دیتاها و داده ها از جمله مهم ترین  مسائل برای مدیران شبکه است. رید کنترلر Raid Controller تمام نگرانی ها را رفع می کند و فرایند رید اطلاعات به صورت در محیطی امن صورت می گیرد. سرورهای اچ پی در نسل های مختلف قادر به پشتیبانی از کنترلرهای مختلفی است که آن نیز بسته به نیاز مشتریان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

این مطلب را نیز بخوانید: کاربرد چراغ های LED هارد سرور

رفع خطاهای سرور hp

باتری سرور

 در سرورهای اچ پی باتری سرور با نام اختصاری  FBWC  قابل شناسایی است.  این باتری سرور      HP  اصلی ترین وظیفه آن محافظت از داده های در حال انتقال است، تا زمان قطعی برق این اطلاعات از دست نرود توان در باتری سرورهای HPE بسته به نسل و مدل سرور دارای تفاوت های بسیاری است. تولید باتری سرور در نسل های قدیمی مانند باتری های جدید بصورت خازنی  نیست و با نام انحصاری آن BBWC بوده، که دیگر کمپانی اچ پی از اینگونه باتری ها به کار نمی برد.

خنک کننده فن و هیتسینک در سرور

 برای انجام عملیات پردازش در پردازنده ها در سرور گرما زیادی را تولید خواهند کرد، که این گرما به وسیله ی هیتسینک پردازنده منتقل شده و از طریق فن خنک می شود. فن ها جز قطعات مهم سرورهای اچ پی هستند، که بسته به مدل سرور اچ پی به صورت هات پلاگ و نان هات پلاگ استفاده می شوند.

کدی یا کیج Caddy Cage

این محصول که در بازار با نام های مختلفی موجود است، در سرورهای اچ پی با نام Caddy کدی گاهی Cage کیج و گاهی براکت شناخته می شود. در بازارهای بین المللی نیز آن را tray  می نامند. در واقع باید گفت که کدی برای نصب درایو در سرورها کاربرد دارد و از وظایف مهم آن اطلاع  دهی در مورد وضعیت سلامت هارد درایو است. گاهی مواقع حافظه های ssd که به وسیله شرکت های بزرگ تولید شده است و غیر اچ پی هستند می توان با این کیج ها در سرورهای اچ پی به کاربرد. اما باید از نظر کمپانی اچ پی این عمل غیر استاندارد به شمار رفته و به هیچ عنوان شامل گارانتی اصلی اچ پی نخواهد شد. کاربران می توانند برحسب نیاز و عملیات غیر ضروری از این شرایط بهره بیشتری را ببرند.

رفع خطاهای سرور hp

 از جمله مشکلاتی که کاربران در زمان نصب و پیکربندی سرورهای اچ پی با آن روبه رو می روند و پیام و ارورها به صورت عدد دریافت می شوند. پیام هایی که در زمان پیکربندی سرور اچ پی نمایش داده شوند، دارای اطلاعاتی برای کابران هستند که می تواند آن را از موارد مختلف مطلع سازند و مربوط به وجود خطا در سرور نباشند. برای خواندن پیام خطای سرور زمانی که سرور نتواند آن را در صفحه نمایش دهد یا نیز صفحه نمایشی به سرور متصل نشود پیام به صورت بوق به کاربر اطلاع می شود.

دلیل روشن نشدن سرور اچ پی

از مواردی که می تواند جز خطاهای سرور hp باشد در اینجا به آن اشاره کردیم 

1– قطع بودن برق سرور است: می توان دراین موقعیت دکمه  Power On/Standby را فشار داد تا از روشن بودن آن مطمئن شد. گاهی ممکن است که پس از فشردن این دکمه به حالت قبل باز گردد بنابراین می توان آن رامحکم تر فشار داد. دستگاه دیگری را به پریز وصل کرده تا از جریان برق مطمئن شوید. در صورت لزوم از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را عوض نمایید. به علاوه می توان از سالم بودن سه راهی برق نیز اطلاع پیدا کنید و ولتاژ برق را بررسی کنید. اشکال در منبع تغذیه و پاور : تمام اتصالات کابلی را بازبینی کرده، تا مشکلی ایجاد نشود. اگر منبع تغذیه  ازLED برخورداراست، به دفترچه سرور مراجعه کرده و اگر LED شما نشان دهنده وجود مشکل در تغذیه است اقدام به تعویض منبع تغذیه کنید.اگربه تازگی سخت افزاری را به سرور اضافه نموده اید مانند هارد درایو، ضروری است که یک منبع تغذیه اضافه کنید و اطلاعات سیستم را از IML چک کرده و با استفاده از دفارچه مربوط به سرور اطلاعات راجب به محصول را ارزیابی و بررسی نمایید.

اشکال در ups

همواره باید مطمئن شد که باتری شارژ داشته تا بتواند سرویس دهی خوبی داشته باشد. ups  حداقل به 24 ساعت به خروجی AC  متصل شود، تا باتری آن شارژ شود و بعد اقدام به تست آن کرده،  و در صورت نیاز می توان آن را تعویض کرد.

سعی کردیم در این مطلب شما را با ارورهای سرور hp اشنا کنیم تا  اگر زمانی به مشکل خوردید بتوانید مشکل خود را بر طرف نمایید. همکاران ما نیز در شرکت تجهیز شبکه فیدار هستند تا پاسخ گوی سوالات شمادر  این زمینه باشند. همچنین می توانید برای استعلام قیمت  انواع  سرور اچ پی نیز اقدام نمایید.

Telegram
WhatsApp
LinkedIn