برندهای سوئیچ شبکه:
لازم است که ابتدا به تعریفی کلی درباره اینکه سوئیچ شبکه چیست بپردازیم و می توان به صورت کلی بیان کرد که وظیفه این سخت افزار آن بوده که همه تجهیزات موجود در شبکه را با هم ارتباط بخشد و اتصالات میان آن ها را به ویژه در شبکه محلی چون LAN مدیریت می کند.

همانطور که می دانید مانند هر محصول دیگری، سوئیچ شبکه نیز از انواع مختلف و با ویژگی های متفاوتی برخوردار است که هر کدام از آن ها از کاربرد های گوناگونی برخوردارند.

این محصول به انواع مختلفی دسته بندی می گردد که می توان گفت این وجه تمایز بیشتر درباره کارایی و نیز قابلیت هایی است که این سوئیچ داراست و می توانیم به بررسی این انوع بپردازیم.

دسته اول که درباره آن ها بحث خواهیم کرد سوئیچ شبکه غیر مدیریتی هستند که مورد استفاده در اکثر شبکه های خانگی بوده و بیشتر در آن دسته از فعالیت ها و شبکه هایی به کار برده می شوند که نو پا بوده و کوچک هستند.

از ویژگی های این نوع سوئیچ شبکه می توان به این مسئله اشاره کرد که این محصول بر اساس آن دسته از تنظیماتی که به صورت پیش فرض برای آن مشخص شده است کار می کند و در نتیجه همین موضوع این تنظیمات مناسب سوئیچ شبکه توسط کاربر انجام نمی پذیرند و به همین دلیل است که با داشتن قیمتی مقرون به صرفه، گزینه ای مناسب برای شبکه های کوچک به شمار می روند.

دسته دیگر از سوئیچ شبکه نوع مدیریتی است که بر خلاف نوع قبلی اختیار مدیریت را بر عهده کاربران می گذارد و می توان انواع تنظیمات مختلف را بر روی آن اعمال کرده و در نهایت ترافیک موجود در شبکه را بررسی کرد.

می توان به جهت دسترسی به تنظیمات سوئیچ شبکه همانند روتر و مودم ADSL عمل کرد و از طریق نسخه وب و به صورت پنل مدیریتی به فریم ویر دست یابیم.

سوئیچ شبکه فیبر نوری از سرعت بسیار بالایی در انتقال داده و اطلاعات برخوردار است و در واقع نحوه اصلی کار آن به این صورت است که همه دیتا را به نور تبدیل کرده و سپس انتقال می دهد و تفاوت آن با انواع دیگر آن است که با بهره گرفتن از فیبر نوری به جای پورت RJ45 از سطح بالاتری برخوردار بوده

و در نتیجه همین موضوع است که به جای به کار گیری در شبکه های کوچک می توان آن را برای شرکت و فعالیت های بزرگ به کار بست و حتی به ما کمک می کند تا بین دو یا چند ساختمان شبکه ایجاد کنیم.

در نهایت به نوع دیگر سوئیچ شبکه می پردازیم که POE نام دارد و در واقع نام آن از عبارت power over ethernet بر گرفته شده است و همان طور که از نام آن مشخص است از تکنولوژی poe پشتیبانی می کند و به کمک همین موضوع نیز با استفاده از کابل شبکه می توان برق مورد نیاز دستگاه های یک شبکه را تامین کرد.

برخی از برند های نام آشنا هستند که به دلیل قدرت بالای عرضه محصول در بازار مصرفی، کاملا شناخته شده و قابل اطمینان بوده و تنها لازم است تا که بر اساس نیاز هایی که از یک سوئیچ شبکه انتظار داریم محصول مورد نیاز خود را انتخاب و در نهایت آن را تهیه کنیم.

به طور مثال یکی از این موارد سوئیچ شبکه دی لینک است که از لحاظ کیفیت محصول و نیز رنج قیمت در بازار مصرفی، به گزینه ای کاملا مقرون به صرفه بدل شده است که حتی می توان برای ویژگی های خاص آن به قابلیت پیشرفته مدیریتی که ساپورت می کند اشاره کرد و در کنار آن این برند از خود توانایی بالای مقیاس پذیری در کنار عملکرد فوق العاده ای را نشان داده است.

اتصالی که محصولات این برند در میان سایر سیستم و دستگاه های موجود در شبکه برقرار می سازند کاملا قابلیت اطمینان دارا بوده و نکته ای که محصولات این برند را متمایز می سازد، آن است که پردازش داده و نیز سرعت انتقال داده و اطلاعات نه تنها به بهترین حالت و بلکه با بالاترین سرعت انجام می پذیرد.

سوئیچ میکروتیک نیز جزو برند به نام دیگری به شمار می رود که از جمله با اهمیت ترین محصولات ساخته شده توسط این کمپانی می توان به روتر های این برند و نیز اکسس پوینت و رادیو وایرلس اشاره کرد؛ آن چه درباره این برند قابل ذکر است این بوده که کیفیت بالای محصولات آن ها و نیز کارایی متمایز در کنار ویژگی های خاص آن ها موجب گشته تا این برند نیز به عنوان یکی از انتخاب های قابل اطمینان مصرف کنندگان بدل شود.

و اما تی پی لینک نیز یکی از برند های کشور چین است که یکی از معتبر ترین ها در زمینه ساخت تجهیزات مربوط به شبکه به شمار می رود که در کنار بهترین متریال و کیفیت، مقرون به صرفه ترین قیمت را در اختیار کاربران قرار می دهند و همین موضوع موجب گردیده تا که محصولات ساخت تی پی لینک به عنوان یکی از محبوب ترین ها در میان سایر کشور های جهان قرار گرفته باشند.

شرکت تندا نیز از جمله آن دسته تولید کنندگان به نام در سطح جهانی است که به ویژه در حوزه تولید سوئیچ شبکه و با دنبال کردن سایر استاندارد های روز دنیا، شامل بهترین نوع طراحی و معماری گشته و به دلیل همین موضوع است که بسیاری از کاربران این شرکت را برای تهیه سوئیچ شبکه انتخاب می کنند.

یکی دیگر از برند هایی که جزو برترین تولید کنندگان سوئیچ شبکه قرار دارد، برند ایرانی KDT بوده که با داشتن همزمان کیفیت و نیز بهترین قیمت، در مقایسه با سایر موارد دیگر از ارزش بالای خرید برخوردار بوده و کاملا مقرون به صرفه است.

در آخر به یکی از برترین و مهم ترین برندها در زمینه تولید سوئیچ شبکه اشاره می کنیم که نه تنها در حوزه سرور و شبکه بلکه در مخابرات هم جزو محبوب ترین ها به شمار می رود؛ شرکت سیسکو برگرفته از سان فرانسیسکو بوده و نیز لوگوی آن هم از پل گلدن گیت الهام گرفته شده است

و به صورت کلی از مهم ترین و با ارزش ترین سازنده ها در میان رنک جهانی برند های تولید کننده سوئیچ شبکه و در کل سایر تجهیزات شبکه به شمار می رود.

اگر علاقه مند هستید در مورد اینکه سوئیچ سیسکو چیست بیشتر بخوانید

به صورت کلی می توان گفت که منظور اصلی این مقاله، معرفی برند های برتر در این زمینه بوده که به جرات می توان ادعا کرد که محصولات تولید شده توسط تمامی این کمپانی های سازنده نه تنها از کیفیت ساخت بسیار فوق العاده ای برخوردار هستند بلکه هر کدام از آن ها از شاخصه و کارایی به خصوص خود برخوردار بوده و شامل قیمت مناسبی هستند.

در کل می دانیم که ویژگی و سایر امکانات و نوع به خصوص سوئیچ شبکه و سایر قابلیت های دیگر همگی بر میزان قیمتی که می توان سوئیچ شبکه متناسب به نوع فعالیت را انتخاب کرد تاثیر گذار خواهند بود و تنها کافی است

که پس از بررسی نیاز های شبکه خود و برآورد هزینه نهایی و نیز با مشورت متخصصان با تجربه سایت تجهیز شبکه فیدار، به تهیه سوئیچ شبکه متناسب با فعالیت های خود بپردازیم.