مشخصات یک سرور قوی

از آن جایی که یک سرور در شبکه نقشی حیاتی را داراست در نتیجه ویژگی های سخت افزاری آن نیز برای مدیران شبکه حائز اهمیت بوده و در نتیجه همین موضوع باید بیان کرد که هر کس به دنبال تهیه سرور مناسب کسب و کار خوردش است

باید به تحقیق و بررسی ویژگی های سرور بپردازد و در همین مقاله سعی داریم تا که به کمک مدیران شبکه بشتابیم.

ویژگی های یک سرور مناسب

بسته به آن چه که هر شخصی از یک سرور انتظار دارد و اینکه محصول ما در کجا و با چه گونه فعالیتی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان رنج متغیری از محصولات را در اختیار مشتریان قرار داد و قادر خواهند بود تا که نیاز های گوناگون را پاسخ گو باشند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن بپردازیم موضوع امنیت یک سرور است که در واقع ما احتیاج داریم تا که در کنار داشتن سرویسی به روز، از امنیت کامل هم برخوردار بوده و داده و اطلاعات سازمان مان از حمله های سایبری و سایر مشکلات دیگر در امان باشند.

حال اهمیت انتخاب سرور مناسب از آن جایی پررنگ می شود که با وجود یک هاستینگ قابل اعتماد و ایمن، وب سایت ما در برابر حمله قرار نگرفته و خط دفاعی ما با کمک برخی از نرم افزار های امنیتی از حمله و یا هر گونه هک جلوگیری می کند.


فروش سرور hp استوک


موضوع مهم دیگری که بسیار از کاربران به هنگام تهیه سرور به آن توجه می کنند آن است که پرازش داده و اطلاعات در سرور به صورت قوی و با سرعت بالا انجام بپذیرد و در ادامه همین موضوع است که هر وب سایت مورد استفاده مان در کمتری زمان ممکن برایمان لود می گردد.

اگر یک سرور در کنار دارا بودن به روز ترین تکنولوژی روز دنیا، منبع پردازشی قوی نیز داشته باشد موجب می گردد تا که سرعت لودینگ آن در سایت نیز فراهم گردد.

در زمینه هاستینگ ویژگی به نام آپتایم وجود دارد که در واقع به معنای میزان زمانی است که کاربران در حال استفاده از وب سایت ما هستند و در واقع سایت ما فعال است و هر چقدر که این عدد به 100 نزدیک باشد برای ما بهتر است و جزو ویژگی های برتر سرور ما محسوب می شود.

از جمله قابل ذکر ترین ویژگی های سرور، پهنای باند آن است؛ در واقع میزان حداکثر داده ای که قادر خواهیم بود تا که از یک سروری به سرور دیگر در هر ثانیه انتقال دهیم برای ما حائز اهمیت است چرا که هر چه پهنای باند ما بیشتر باشد،

در نتیجه همین موضوع سرعت بارگذاری اطلاعات ما افزایش یافته و تعداد بازدید کنندگان سایت ما افزایش می آبد و به دنبال آن سرعت کلی سرور ما افزایش پیدا می کند.

می توان اشاره کرد که تنها تهیه یک سرور مناسب برای نیاز سازمان کافی نیست و بلکه ما باید محصولی را انتخاب کنیم که در صورت نیاز به گسترش و ارتقا بیزینس ما از قابلیت ارتقا و مقیاس پذیری برخوردار بوده و جدید تکنولوژی های روز دنیا را در اختیار کاربران قرار دهد.

حال آخرین شاخصه ای که به آن می پردازیم، ویژگی بکاپ گرفتن از سرور است که این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا که در صورت بروز هر گونه مشکلی که به از بین رفتن محتوای سایت ما بیانجامد از داده ها بکاپ گیرد و آن ها را دوباره در دسترس ما قرار دهد.

مشخصات سخت افزاری یک سرور مناسب

تمام آن چه که تا کنون گفتیم مربوط به کانفیگ و همچنین بخش نرم افزاری سرور ها بوده و لازم است تا که برخی از ویژگی های سخت افزاری مناسب و خوب را نیز بررسی کنیم.

به طور مثال پردازنده سرور که به عنوان قلب آن شناخته می شود و وظیفه انجام تمامی عملیات و دستورات را بر عهده دارد، باید از توان بالای پردازشی برخوردار بوده و سریع عمل کند.

از طرفی حافظه کوتاه مدت در یک سرور که وظیفه ذخیره داده ها و برنامه ها به صورت موقت را بر عهده دارد نیز باید از سرعت بالایی برخوردار باشد تا که قادر بر ساپورت سی پی یو های پر سرعت باشد.


سرور HP DL380 G10

حال می خواهیم به هارد دیسک یک سرور و یا همان فضای ذخیره سازی آن در انواع مدل های SAS / SATA / SSD / NVME بپردازیم که دلیل اهمیت این سخت افزار آن است که تمامی اطلاعات مربوط به برنامه ها و فایل ها و اسناد و تصویر ها و ویدیوها

و سایر داده های دیگر را در آن ذخیره سازیم و به دنبال آن تمامی آن چه که می خواهیم حتی در صورت قطعی برق از بین نمی رود و ذخیره می ماند.

در نهایت آن چه که درباره آن توضیح خواهیم داد موضوع داشتن یک شبکه قدرتمند است که اسباب کنترل و نظارت مدیران شبکه بر روی سرور را فراهم می سازد و علاوه بر این مورد، داشتن کارت شبکه ای قدرتمند زمینه مناسبی برای ارسال و انتقال دیتا و اطلاعات از سوی کاربر به سرور و یا از سمت سرور به کاربر را ایجاد می کند.

با توجه به همه آن چه که در این مقاله تلاش کردیم تا به نمایش بگذاریم، می توان گفت که داشتن یک سرور مناسب در واقع همانند ایجاد زیرساختی کاملا خوب برای کسب و کارمان بوده که موجبات موفقیت تجارتمان را فراهم می سازد

و شما نیز اگر در بررسی و انتخاب سرور مورد نیاز خودتان هر گونه سوال و یا ابهامی دارید قادر خواهید بود تا که از متخصصان سایت تجهیز شبکه فیدار ارتباط برقرار سازید و از آن ها کمک بخواهید تا در نهایت با مشورت ما بهترین سروری که متناسب با نیاز های سازمان شماست را پیشنهاد دهیم.