راهنمای ریست و عیب یابی سرور hp dl380 g9 ، در این مطلب قرار است در این مورد با شما صحبت کنیم پس تا آخر با ما همراه باشید. در صورت بروز خطاهای Post و مشکلات Boot به دلیل مقداردهی نادرست BIOS ، ممکن است لازم باشد NVRAM سرور HP DL380 G9 را پاک یا بازنشانی کنید.

پاک کردن NVRAM و فعال کردن ROM اضافه و سوئیچ بین بوت مدهای Legacy و UEFI

در حین عیب یابی ممکن است پاک کردن NVRAM سرور یا فعال کردن ROM اضافه یا سوئیچ بین بوت مدهای مختلف نیاز شود. همچنین ممکن است حین عیب‌یابی برای پاک کردن NVRAM سرور HP HP DL380 G9 یا فعال کردن ROM خالی یا سوئیچ بین حالت بوت نیاز شود

مراحل پاک کردن NVRAM با استفاده از سوئیچ نگهداری سیستم موجود بر روی برد سیستم
• ابتدا سرور HP DL380 G9 را از رک خارج کرده و پنل دسترسی را حذف کنید، سپس سوئیچ تعمیر و نگهداری سیستم را بیابید.
• سوئیچ S6 در موقعیت پیش فرض (OFF) قرار دارد . سوئیچ را از موقعیت (OFF) به (ON) منتقل نمایید و سپس پنل دسترسی را نصب کنید و کابل برق را به پریز متصل و آن را روشن کنید.
• زمانی که پیام روشن شدن سوئیچ نگهداری و ریست شدن واحد را مشاهده کردید ، دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا نمایید. سپس آن را از رک بیرون آورده و پنل دسترسی را قطع کنید و سوئیچ S6 را به موقعیت OFF برگردانید و سرور را روشن کنید.

مراحل فعال سازی ROM اضافه

• سرور HP DL380 G9 را از رک جدا کرده و پنل دسترسی را حذف کنید ، سپس سوئیچ تعمیر و نگهداری سیستم را بیابید.
• سوئیچ‌های S1 و S5 و S6 را که در موقعیت پیش فرض (OFF) قرار دارند را به موقعیت (ON) تغییر دهید و پنل دسترسی را نصب کرده سپس کابل برق را به سرور متصل و آن را روشن کنید.
• زمانی که پیام روشن شدن سوئیچ نگهداری و ریست شدن واحد را مشاهده کردید ، آن را خاموش کنید و سوئیچ‌های S1 و S5 و S6 را در وضعیت OFF قرار دهید.

مطالب مرتبط 

پیشنهاد می شود این مطلب را نیز بخوانید

                           

                             آشنایی با سرور hp dl380 g10

آشنایی با سرور hp g10 dl380

تغییر حالت بوت بین مدهای Legacy و UEFI

• برای این کار ابتدا سرور HP DL380 G9 را از رک خارج کرده و سپس پنل دسترسی را حذف کنید و سوئیچ تعمیر و نگهداری سیستم را بیابید.
• باید این نکته را در نظر داشته باشید ، زمانی که سوئیچ S7 در حالت پیش فرض (OFF) قرار دارد به معنای مد UEFI و زمانی که در حالت (ON) قرار دارد به معنای مد Legacy است.
• هنگامی که پیام روشن شدن سوئیچ نگهداری و ریست شدن واحد را مشاهده کردید ، آن را خاموش کرده و سوئیچ‌های S1 و S5 و S6 را در موقعیت OFF قرار دهید.

سخن پایانی

توجه داشته باشد که پاک کردن NVRAM اطلاعات پیکربندی را حذف می‌کند بنابراین از پیکربندی به شیوه‌ی درست سرور اطمینان حاصل نمایید ، چرا که در غیر این صورت ممکن است اطلاعات از بین برود.
همچنین توجه داشته باشید که قبل از استفاده از سوئیچ S7 برای تغییر بوت مد Legacy BIOS ، مطمئن شوید که کنترل کننده HP Dynamic Smart Array B1 40i غیرفعال است و نیز توجه داشته باشید ، زمانی که سرور در بوت مد Legacy BIOS است، از کنترلر B140i استفاده نکنید.
امیدوارم این مطلب برایتان مفیده بوده باشد ، منتظر نظرات شما هستیم.

اگر مشکل و سوالی در زمینه سرور و شبکه دارید می توانید با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما در مجموعه تجهیز شبکه فیدار شما را تا حل مشکل راهنمایی نمایند.

WhatsApp
Telegram
LinkedIn