vpn و vps

بسیاری بر این باورند که vpn و vps دارای کاربردهای مشترک هستند. در صورتی که این دو تنها در فناوری مجازی استفاده شده کاربرد مشترک دارند. اساسا سرور خصوصی مجازی vps نوعی میزبانی محسوب می شود، در حالی که شبکه خصوصی vpn یک سرویس مجازی و فناوری بوده،

فهرست مطالب

که به شما این امکان را خواهد داد هنگام استفاده از وب کاملا خصوصی و ناشناس باقی بمانید. اگرچه این سرویس ها کاملا تفاوت هایی دارند اما معمولا به دلیل نام هایشان با هم گروه بندی شده اند. میزبانی vps سرویسی به شمار می رود که فرصت میزبانی وب سایت خود را در محیط سرور مجازی می دهد.

در حالی که vpn یک ابزار کاربر محور بوده که امکان مرور راحت و ایمن وب سایت های مختلف را فراهم می اورد. احتمالا تنها چیزی که vps و vpn دارای مشترکاتی می باشند{ فراتر از یک مخفف نزدیک مرتبط } جنبه مجازی هریک از خدمات را باید در نظر گرفت.

Vps نوعی میزبانی وب تلقی می شود. این بدین معناست که فضای شخصی را در سرور آنلاین به شما خواهد داد تا داده های خود را ایمن نگهداری کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا کار میزان بهتری را برای وب سایت خود انجام دهید و ترافیک بیشتری داشته باشید.

در حالی که vpn یک شبکه خصوصی مجازی به حساب می آید که می تواند آدرس ip اصلی شما را از هکرها و اسپمرها پنهان کند. امری که سبب شده است تمام داده ها شما غیر قابل خواندن شود به طوری که امکان پیگیری فعالیت های آنلاین شما را نداشته باشد. امری که به حفظ حریم خصوصی و امنیت شما کمک بسیاری را خواهد کرد.

Vps چیست ؟

Vps چیست ؟ مخفف virtual private server می باشد. vps در حقیقت نوعی میزبانی وب به شمار می رود که توسط شرکت های هاستینگ ارائه شده است و یک محیط سرور مجازی برای میزبانی وب سایت را در اختیار افراد می گذارد.

سرور رایانه ای نام دارد که برای ذخیره فایل ها و داده های وب سایت به کار می رود. هنگامی که یک نام دامنه را در مرورگر تایپ می شود مرورگر با سرور ارتباط می گیرد و کار پردازش همه فایل های ذخیره شده سایت را بر عهده می گیرد.

انواع مختلفی از میزبانی وب موجود می باشد. از جمله سرور اختصاصی، میزبانی مشترک؛ میزبانی مدیریت شده، میزبانی vps وردپرس، میزبانی ابری و موارد دیگر هستند. میزبانی vps از فناوری مجازی سازی برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی مختلف بهره می برد.

امری که سبب شده است دسترسی بیشتری به منابع سرور داشت و در صورت سرور مجازی خود را گسترش داد. از آنجایی که این سرور مجازی به حساب می رود به محدودیت های یک سرور فیزیکی وابسته نیست. از آنجایی که این محیط سرور خصوصی به شمار می آید منابع سرور را با هیچ کاربر دیگر به اشتراک گذاشته نشود.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم vps ها و vpn ها فناوری های بسیار متفاوتی محسوب می شوند. هر یک دارای امکانات برای ارائه می باشند. اینکه شما نیازمند به استفاده از کدام یک هستید بستگی به نیازهای کسب و کار شما دارد.

برای انتخاب باید ویژگی ها وکاربردهای هر یک را به درستی بدانید. به ویژه زمانی که برای محافظت از اطلاعات خود یا دسترسی به محتوا نیازمند سرور مجازی هستید.