ارور باتری رید کنترلر سرور

باتری رید کنترلر چیست؟

ارور باتری رید کنترلر سرور – کلمه raid که کوتاه شده عبارت Redundant Array of Independent Disks می باشد و معنای پشتیبانی دیسک های مجزا و پیکربندی هاردیسک را می دهد. باتری رید کنترلر سرور را می توان روند فناوری مجازی سازی اطلاعات و ذخیره سازی آن بر روی سخت افزار و نرم افزاردانست. توانایی آن به صورتی است که می توانند مانند باتری بایوس بر روی مادر برد های معمولی عمل نماید. نقش آن ذخیره اطلاعات و تنظیم آن است.
برای مثال در زمان انجام کار Pending write و Completed write سرور ممکن بوده، که به هردلیلی خاموش شود که احتمال اینکه اطلاعات نوشته نشده و یا ناقص باشد زیاد است. در این حالت باتری رید کنترلر حافظه می تواند حافظه کش را فعال نگه دارد و به رفع مشکل سرور کمک کند. هنگامی که سرور روشن می شود و قبل از شروع فعالیت دیسک ها باتری رید کنرلر قادر است، که تمام دیتاهای به حالت Pending را جمع آوری وآن را بر روی دیسک بازنویسی کند. بعد از اتمام کار یک سیگنال به سرور ارسال و دیسک را آماده استفاده کند.

خطاهای باتری رید کنترلر سرور

باتری رید کنترل و انواع آن

انواع رید کنترل ها به شکل سخت افزاری و نرم افزاری هستند. رید کنترلی که به صورت سخت افزاری ساخته شده است همانند که یک کارت pcl است که از دستگاههای SAS و SATA را قابلیت پشتیبانی دارد. رید کنترلر به صورت نرم افزاری برای اینکه قادر به انجام کار باشد، دستورالعمل ها را ازمنابع سخت افزاری سیستم می گیرد. نکته مهم در این باره این است، که کارکرد رید کنترلر نرم افزاری مشابه نوع سخت افزاری بوده، اما در نحوه عملکرد نوع نرم افزاری بسیار ضعیف تر از سخت افزاری است. از امکانات مهم نوع سخت افزاری قدرت مدیریتی همه هاردیسک های سرور است، که می تواند کارایی سرور راتا حد بالایی افزایش دهد. یکی از مشخصه ی دیگر آن امکان تعویض هاردیسک خراب بدون خاموشی سرور است.

تفاوت fbwc و bbwc چیست؟
حافظه کش در رید کنترلرهایی که برای حفاظت از داده ها و تخریب داده ها کابرد دارند قابل تقسیم بندی به دو صورت هستند.
FBWC – 1 که کوتاه شده عبارت Flash-Backed Write Cache بوده و معنای حافظه کش بر اساس فلش می باشد.
2- BBWC کوتاه شده عبارت Battery-Backed Write Cache و معنای نوشتن حافظه براساس باتری است.
تفاوت اساس این دو همانطور که از نام آنها مشخص است مدل دوم که همانطور از نام آن می توان درک کرد، برای جلوگیری و محافظت از داده ها ها نیازمند باتری است. در واقع برای استفاده ارز قابلیت های کنترلر های raid باید حتما باتری نصب یا شارژ کامل شود. اما در نوع اول که نوشتن آن برطبق فلش بوده، که برای نگهداری داده ها در حافظه ی کش از فلش استفاده خواهد شد که نیاز به به شارژ و برخورداری از باتری نمی باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: خطاهای سرور hp

تست باتری رید کنترلر سرور

کاربرد باتری رید کنترلر در سرورچیست؟

همواره برای اینکه بتوان از داده ها و انتقال اطلاعات به درایو ها محافظت کرد، احتیاج به باتری رید کنترلر در زمان قطعی برق است. کاربرد باتری رید کنترل به این صورت می باشد، که می تواند داده ها در حافظه کش محافظت و ذخیره سازی کند تا کاربر در زمان لازم بتواند داده ها و اطلاعات را بازیابی نماید. علاوه بر آن با توجه به ظرفیت باتری در زمان از دست رفتن انرژی خارجی حافظه کش، توانایی حفظ یکپارچگی داده ها را از چندین ساعت تا چندین روز دارد. با برخورداری از باتری رید کنترلر علاوه بر ذخیره دیتا در حافظه پنهان و انتقال آن به درایوها اطمینان بیشتری راجب کارها کسب خواهید کرد و خیالتان از بابت پشتیبانی از حافظه کش و گشترش ظرفیت و انتقال رید با سرعت بیشتر راحت می شود. در دسترس بودن داده ها و یکپارچگی آن در فضای کسب وکار بسیار اهمیت دارد. حافظه پنهان در رد کنترل باعث افزایش سرعت خواهد شد .
ویژگی های ریدکنترلر در سرور چیست؟
رید کنترلر یک تراشه ویک کارت بوده، که بین سیستم عامل و درایوهای ذخیره سازی قرار دارند. رید کنترل های معمولی سبب redundancy در ssd ها خواهند شد، که نمی توانند سبب بهبود عملکرد شوند اما رید کنترلرهای مخصوص ssd باعث بهبود عملکرد خواهند رید کنرلر ها توانایی تقسیم یک هارد درایو را به چندین هارد درایو دارند، که موجب حفاظت از داده ها و redudancy می شود. برای ایجاد ارتباط بین سرور ها وتجهیزات ذخیره سازی مانند ATA, SCSI, SATA, SAS و کانال های فیبر در سرورها از کارت HBA استفاده می شود. رید کنترلرها قابلیت طبقه بندی شدن را براساس نوع درایو SAS یا SATA، تعداد پورت، تعداد درایوهایی قابل پشتیبانی، سطح raid و حافظه را دارند. برطبق این مورد به این نتیجه خواهیم رسید، که رید کنترلر بر روی SAS نمی تواند کار کند و یک کنترلر raid1 به یک raid10 تغییر نمی کند.

تشخیص خرابی های باتری رید کنترلر سرور g9

باطری کنترلر سرورهای G9 می‌¬تواند در صورت خرابی پاور سرور از Smart Array Cache و NVDIMMs backup قابل نمایش باشند و حداکثر زمان مورد نیاز backup دو دقیقه است که امکان ذخیره‌سازی و انتقال داده‎¬ها از حافظه دائمی (DIMM) به حافظه‌¬های موقت (flash) را فراهم می آورد. زمانی که شارژ باتری به درستی صورت نپذیرد و دارای مشکل شود smart array cache هم نیز غیر فعال خواهد شد.
هنگامی که مشکلی در شارژ باتری پدید آید، مواردی مشابه با آنچه که در بخش پایین می شود. در Integrated Management Log به وجود می آید که معمولا شامل سه POST Error می شود.
در این مرحله شما پیغام پیغام Smart Storage Battery failure Battery 1 service information: 0x0A دریافت کرده و اقدامات لازم برای این مورد Active Health System فایل حاوی اطلاعات اساسی مورد نیاز اچ پی به منظور تجزیه و تحلیل سرور فراهم کنید. در صورتی که پیغام 313-HPE Smart Storage Battery 1 Failure – Battery Shutdown Event Code: 0x0400 دریافت کردید، سیستم را ری‌استارت کنید و اگر مشکل شما قابل برطرف بودن نباشد، بخش پشتیبانی HP را در جریان اختلال پیش آمده بگذارید. پیغام 313-HPE Smart Storage Battery 1 Failure – Battery Shutdown Event Code: 0x0404, “Battery charge برق پشتیبان و ارائه backup امکان پذیر نیست. به علاوه چراغ health سیستم ممکن است، به رنگ کهربایی چشمک زن در بیاید و پورت ILO وضعیت Smart Storage Battery را در حالت OK و وضعیت ماژول در حالت degraded نمایش داده شود و HPE Smart Storage Administrator وضعیت smart array cache را در حالت permanently disabled نمایان شود.
تفاوت خازن با باتری
باتری رید کنترلر با فراهم کردن انرژی لازم و انتقال خودکار داده ها اطلاعات مهم را برای استفاده کاربر فراهم می کند. با استفاده از خازن پیشرفته به جای باتری هزینه های تعمیر و نگهداری و مالکیت، تعویض را کاهش می دهد. از تفاوت های اصلی خازن با باتری در طول عمر بالا، حفظ عملکرد و سازگاری آن با محیط زیست می باشد. باتری ها می تواندد انرژی و توان در حالت شیمایی ذخیره کنند و به انرژی الکتریکی تبدیل کنند اما خازن ها در حالت میدان الکترواستاتیک انرژی پتانسیل را ذخیره کرده و بار الکتریکی را برروی صفحات به وجود می آورند.
باتری ها که از پلاریته برخوردار بوده و از قسمت کاتد {منفی } آند {مثبت} و ماده الکترولیت تشکیل می شوند این در حالی است خازن ها از دو صفحه موازی بین صفحات هوا یا ماده دی الکتریک را شامل خواهند شد.

Telegram
WhatsApp
LinkedIn
Facebook