در بین پنج شرکت بزرگ تولید کننده سرور گروه تولید کننده سرور پرولیانت HP یکی از محبوب ‏ترین و پر استفاده ترین طراحان سرور محسوب می شود. کمپانی اچ پی توانسته طیف ‏عظیمی از محصولاتی را ارائه کند، که مطابق با فناوری های پیشرفته و پر سرعت باشد. ‏سرورهای اچ پی پرولیانت در سری های مختلف ارائه می گردند و دارای بسیاری از ویژگی ‏ها پیشرفته مانند منبع تغذیه اضافی، تکنولوژی ‏hot – swap‏ ، ‏ilo‏ و سیستم های 8 سوکته ‏هستند.

تفاوت سرور DL و ML :دسته بندی اچ پی پرولیانت از لحاظ شکل فاکتور به چهار سری ‏SY‏ و ‏BL‏ و ‏DL‏ وML‏ ‏و ‏XL { APOLLO }‎‏ می باشد. سرور پرولیانت ‏ML‏ شامل سرورهای ایستاده بوده که به ‏راحتی از نظر دیسک های داخلی و اتصالات قابل ارتقا است. سرورهای سری ‏dl‏ شامل ‏سرروهای رک با اهداف عمومی تر می شود. ‏

انواع سرور های‎ تاور

سرورهای تاور

قابلیت های ‏ilo‏ و ‏insight online‏ در سرور ML می تواند به کاربر امکان ردیابی ‏مشکلات سخت افزاری را دهد. سرورهای سری ‏ml‏ اچ پی پرولیانت یک انتخاب عالی برای ‏کسب و کارهایی بوده، که به دنبال بهره گیری از یک سرور قابل اعتماد و غنی از قابلیت ها ‏هستند. این سرورها از قیمت مناسب و ظاهر مدرن برخوردارند. به علاوه از ویژگی سیستم ‏خنک کنندگی قوی بهره می برند.

سرور‎ ML350 G9 ‎

‏از نمونه سرورهای ایستاده نسل نهم اچ پی سرور HP ML350 G9 می باشد. این ‏سرور می تواند ترکیبی از عملکرد؛ در دسترس بودن؛ توسعه پذیری، مدیریت پذیری، قابلیت ‏اطمینان و سرویس دهی را ارائه کند. قابلیت های که توانسته سرور ‏ml350 g9‎‏ را برای ‏شرکت های دارای دفاتر دور کار، مناسب کند.

به علاوه آن را تبدیل به یک گزینه ای مناسب ‏انتخاب برای کسب و های در حال رشد و همچنین مراکز داده نماید. این سرور نسل نهم اچ ‏پی به صورت تاور عرضه می گردد. همچنین برای کسب و کارهایی که از لحاظ فضا دچار ‏محدودیت بوده، انتخابی ایده آل به شمار می رود. سرور ایستاده اچ پی از پردازنده های ‏سری ‏E5-2600 v3,v4‎‏ قابلیت پشتیبانی دارد. از حافظه رم سازگار با آن نوع ‏DDR4 ‎smart memory‏ می باشد. ‏

سرور ML350 G10

از نمونه سروهای قدرتمند نسل 10 کمپانی اچ پی محسوب می شود که طراحی آن به صورت ‏ایستاده ‏tower‏ می باشد. این سرور قابل استفاده در بارهای کاری مختلف بوده و دارای ‏طراحی شاسی انعطاف پذیر و کوتاه تر می باشد. سرور ‏ML350 G10‎‏ ‏مجموعه ای ایده آل از عملکردها و قابلیت توسعه پذیری را برای کسب و کارها ارائه می ‏دهد.

به علاوه برای ‏smb‏ های در حال رشد، دفاتر از راه دور شرکت های بزرگ و مراکز ‏داده گزینه ای مناسب انتخاب است. توانایی استفاده از دو پردازنده نسل دوم مقیاس پذیر اینتل ‏را دارد. به علاوه از 24 اسلات حافظه می تواند پشتیبانی داشته باشد.

سرور ML350 G11‎

سرور HP ML350 G11 یک سرور تاور ‏tower‏ است، که توانایی ارائه مقیاس پذیری بالا، ‏امنیت و عملکرد محاسباتی سریع را دارد. ویژگی های که برای مشاغل بزرگ و کوچک و ‏دفاتر کنترل از را دور و حجم کاری بالا مناسب است. سروری که یک انتخاب عالی برای ‏تسریع تجارت در حال رشد به شمار می رود.

سرور ‏hp proliant ml350 g11‎‏ از ‏پردازنده های نسل چهارم سری ‏intel xeon scalable‏ قابلیت پشتیبانی دارد. این سرور از ‏‏32 کانال ‏DIMM‏ برای حداکثر 8 ترابایت حافظه ‏ddr5‎‏ با افزایش پهنای باند ‏‎4700MT/s‎‏ ‏بهره مند است. به علاوه دارای امکانات مجازی سازی پیشرفته می باشد. به صورتی که ‏کاربران اجازه می دهد تا منابع سرور را بهینه تر مورد استفاده قرار دهند. ‏

انواع سرور های ‎DL

تفاوت سرورهای رک مونت و تاور

نسل های مختلفی از سرورهای ‏dl‏ طراحی و روانه بازار شده است. نسل 9 ، 10 ، 11 از ‏جدیدترین و کاربردی ترین نسل های این سرورها محسوب می شوند. این سرورها از یک ‏معماری سخت افزاری پایدار بسیار قابل اعتماد بهره می برند. به علاوه سیستم مدیریتی ‏ilo‏ ‏عملیات راه اندازی آسان از راه دور سیستم ها را فراهم می آورد. سرورهای سری ‏dl‏ دارای ‏عملکرد بالایی هستند. به طوری که تجهیزات بیزینس کلاس با قیمت های بسیار مقرون به ‏صرفه را ارائه می کنند.

تجهیزاتی که با رشد شرکت ها سازگار بوده و قابلیت ارتقا را در ‏سرور بالا می برند. سرورهای ‏dl‏ برای مجازی سازی، میزبانی و مراکز داده ای ایده آل به ‏شمار می روند. سیستم هایی که بسیار محکم طراحی شده و توانایی تحمل بارهای کاری زیاد ‏را در ساعات اوج فعالیت شرکت ها را بر عهده خواهند داشت. ‏

سرور dl380 g9

سرور ‏dl380 g9‎‏ پرولیانت اچ پی نسل نهم از نمونه سرور محبوب و پرفروش است. این ‏سرور توانایی پشتیبانی از پردازنده های ‏intel xeon E5‎‏ نسخه 3 و 4 را دارد. به علاوه هر ‏پردازنده می تواند بر اساس مدل خود 4 تا 22 هسته پردازشی را تحویل کاربران دهد. سرور HP DL380 G9‏ از 24 اسلات رم با نهایت فرکانس باس ‏‎2400MHZ‎‏ بهره مند می باشد. تبادل ‏اطلاعات پردازنده و رم بر پایه ‏advanced ECC‏ بوده، که درصد خطا را به شدت کاهش ‏می دهد. در این نسل حافظه های پرسرعت ‏NVME ‎‏ قابل پشتیبانی است. ‏

سرور‎dl380 g10 ‎

سرور DL380 G10 در رده سرورهای دو یونیت رکمونت قرار گرفته است. این سرور بی ‏شک از پر فروش ترین مدل سرور برند اچ پی محسوب می شود. بازدهی بالا در کنار ارتقا ‏پذیری سخت افزاری توانسته این سرور را مناسب هر کسب و کار کند. در نسل دهم ‏سرورهای اچ پی پردازنده های ‏intel xeon scalable‏ روی این سرورها معرفی شده است. ‏سروری که می تواند توان پردازشی بالایی را ارائه کند. استفاده بهینه از ذخیره سازهای ‏NVME‏ در این مدل سرور، سرعت پردازش را و انتقال داده ها را چند برابر خواهد کرد. ‏

نتیجه گیری ‏برای تفاوت سرور DL و ML

به طور کلی می توان از سرورهای سری ‏ml‏ در کسب و کارهای کوچک؛ متوسط ؛ بزرگ و ‏حتی فضاهای کاری در حال توسعه استفاده کرد. از دیگر تفاوت های این سری با سری ‏dl‎‏ ‏به قدرت پردازش ها باز خواهد گشت. به صورتی که قدرت پردازش سروهای سری ‏ml ‎‏ به ‏هیچ وجه به اندازی سری ‏dl‏ نیست. برای انجام پردازش های سنگین و برنامه های کاربردی ‏استفاده از سری ‏dl‏ بسیار مناسب می باشد.

اگر قصد خرید از هر نوع سرورهای HP را دارید قبل از اقدام به خرید پیشنهاد می شود مقاله ی راهنمای خرید سرور اچ پی را در سایت مطالعه کرده و همچنین می توانید برای مشاوره نیز با ما در تماس باشید تا بهترین سرور را برای کسب و کار خود تهیه کنید.